تبلیغات
مذهب امروز

مذهب امروز
تا آمدن منتقم زهرا ایستاده ایم 
نظر سنجی
به نظر شما آیا دانشنامه ی ویكی پدیا منبع مناسبی برای مطالب اعتقادی ،سیاسی و رسانه است وو می توان به آن استناد كرد ؟



لوگوی دوستان
<------- 120x60 ------->


شهدای کازرون ثامن تـــم محل لوگوی شما

ضمیر ناخودآگاه:

مغز ما به دو قسمت خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم میشود.                       

                                قسمتی از فعالیت ها که به صورت اختیاری انجام میشود مانند غذا خوردن ، آب نوشیدن ، بلند کردن اشیا و ... فعالیت هایی است که به صورت خودآگاه انجام میشود. قسمت دیگر مخصوص فعالیت های غیر اختیاری است مانند زمزمه کردن شعر ، خرید یک وسیله بعد از دیدن بارها تبلیغ از آن ، استقبال نکردنمان نیامدن از یک رنگ یا بر عکس ، بی تفاوتیمان نسبت به چیزهایی که برایمان مهم بوده و ... که به صورت نا خودآگاه انجام میشود.                                                    

ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات و تصاویر متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

ضمیر ناخودآگاه:

مغز ما به دو قسمت خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم میشود.                       

                                قسمتی از فعالیت ها که به صورت اختیاری انجام میشود مانند غذا خوردن ، آب نوشیدن ، بلند کردن اشیا و ... فعالیت هایی است که به صورت خودآگاه انجام میشود. قسمت دیگر مخصوص فعالیت های غیر اختیاری است مانند زمزمه کردن شعر ، خرید یک وسیله بعد از دیدن بارها تبلیغ از آن ، استقبال نکردنمان نیامدن از یک رنگ یا بر عکس ، بی تفاوتیمان نسبت به چیزهایی که برایمان مهم بوده و ... که به صورت نا خودآگاه انجام میشود.                                                    

ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات و تصاویر متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

پس از این به بعد:
به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت
به جای بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم
به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه
به جای دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت
به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم
به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست
به جای مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم


قدرت تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه قابلیت تقویت ، ارتقا و آموزش را دارد. به طور خلاصه تکرار بعضی از اتفاقات خاص ، جلب توجه به یک سری موارد خاص ، استفاده از علاقه مندی های حواس بصری و سمعی از راه های تقویت و آموزش ضمیر ناخودآگاه است مثل تکرار تبلیغات ، آهنگ های ریتمیک و بدون محتوا ، رنگ بندی های جذاب ، استفاده از اشخاص مهم مانند بازیگران ، فوتبالیستها و ... .

ضمیر خودآگاه نسبت به چیزهایی که قبول ندارد گارد و موضع میگیرد پس اگر بتوان کاری کرد که مطلب بدون اینکه ضمیر خودآگاه متوجه شود ، به ضمیر ناخودآگاه فهمانده شود. زیرا ضمیر ناخودآگاه موضع و گارد ندارد برای همین مطلب بدون فهمیدن بیننده به مخاطب فهمانده می شود که در این صورت تاثیر گذاری اش در  بیشترین حد ممکن می باشد.

مواردی که باید در یک تبلیغ باشد

در تاثیر گذاری چهار مورد مهم است و آن عبارت است از:  

 1)منبع         2) پیام           3)کلمات          4)بسته بندی

منبع:

هر چه منبع پیام ما معتبر تر ، مشهور تر ، محبوب تر ، ...باشد برای بیننده خوشایند تر است.یا مقبولیت بیشتری داردحال در این دوره زمانی کسانی دارای  این ویژگی هستند که جزو بازیگران ، خواننده ها ، ... باشند. یعنی همان کسانی که بیشترین تاثیر را بر ضمیر ناخودآگاه یک فرد بیننده می گذارد.

پیام:

یکی از نظریات درباره ی پیام:

پیام برای اینکه ما را به انجام کاری وادارد باید دارای چهار اصل زیر باشد:

پیام مورد توجه افراد قرار گرفته و دیده شود.

درک و فهم پیام ساده صورت بپذیرد.

گیرنده دلایل پیام را آموخته و به عنوان حقیقت بپذیرد.

گیرنده احساس نیاز برای انجام آن پیام داشته باشد.

به طور کلی بیشتر تبلیغات از این قاعده پیروی می کنند برای مثال می توانیم به تبلیغاتی که برای قشر دانشجو یا دانش آموز است اشاره کنیم.

مثلا تبلیغاتی که برای قشر محصل انجام میشود بیشتر مورد توجه آنان است تا دیگران  (نکته 1 )پس درک و فهم پیام برای آنها سریع تر و بهتر انجام می شود(نکته 2)دلایلی مانند افزیش سطح درسی و شعار های دیگر را قبول کرده و به عنوان یک منبع خوب به آن فکر میکند(نکته 3)و اگر درسش ضعیف باشد و یا ضعیف شود احساس نیاز کرده و به آنجا رجوع میکند تا مشکل خود را حل کند(نکته 4).

البته همه ی تبلیغات از این شیوه استفاده نمی کنند و شیوه های گوناگون و بسیار زیادی در این باره وجود دارد ما فقط به عنوان نمونه ای از شیوه ها این مدل مثال را در اینجا آوردیم.

کلمات:

کلمات مورد استفاده در تبلیغات نیز در القا بسیار اثربخش می باشد،مثلا استفاده از کلماتی مانند قویتر ، سریعتر ، موثر تر ، ...

 در آزمایشی دو تن از متخصصان روانشناس تاثیر عبارت پردازی در تبلیغات را نشان دادن به صورتی که دریافتند مصرف کنندگان گوشت هایی که روی آن عبارت 75درصد بدون چربی نوشته شده است را از گوشت هایی که روی آن عبارت 25درصد چربی خورده بیشتر می خرند. یکی دیگر از مثال ها را می توان در کمپانی لامبرت-سازنده ی دهان شوی- جستجو کرد آنها این تبلیغ را برای کالای خود انتخاب کردند "حتی بهترین دوستان شما هم به شما نخواهند گفت".

نحوه ی بسته بندی

طرز دسته بندی یکی دیگر از روش های مورد استفاده در تبلیغات است.به اصطلاح بسته بندی مواد یک جور سمت دهی برای خرید مواد است. برای مثال شرکت هایی که هنوز معروف نیستند جوری کالا ها را دسته بندی می کنند که شبیه مارک های معروف شود مانند مارک آدیاس که می خواسته شبیه مارک آدیداس باشد.




طبقه بندی: ضمیر ناخود آگاه،
[ پنجشنبه 14 شهریور 1392 ] [ 11:49 ق.ظ ] [ علی مجیدی ]
.: Weblog Themes By شهدای کازرون :.

درباره وبلاگ


شیعه به روز دنبال اسلام امروزی نیست و تلاش می کند شیعه ی زمان علی (ع) راامروزه به شما نشان دهد.همراه ما باشید.اگر دوست دارید نویسنده شوید،نظر بگذارید وبه اطلاع ما برسانید.با تشکّر
تاسیس 1391/10/9

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
پخش زنده حرم
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا
ساعت فلش مذهبی ذکر روزهای هفته
دعای فرج حدیث موضوعی آیه قرآن تصادفی